alone.

tänkte berätta lite om vad jag har gjort de senaste veckorna.
Som sagt har jag pendlat till sthlm varje dag för att jag har gått en bartender utbildning på Stockholm Barakademi! sjukt kul måste jag säga, men mycket jobbigare och svårare än vad jag trodde. Tänkte väl mest att jag bara skulle lära mig blanda lite drinkar men så lätt var det inte, 130 st drinkar var det visst! sen har vi haft prov på vodka, gin, rom, teguila, cognac, whiskey, vin & champagn. puls alkohollagar osv.. trodde absolut inte att det skulle va såhär mkt men väldigt värt det! inte nu för att jag kan allt om vodka eller whiskey men jag har väl koll på grunderna och hur man gör det osv. Har även provsmakat kanske 15 olika sorter av varje sprit sort.. sjukt jävla äckligt.. många grimaser har visats och många "FYFAN vad äckligt" har kommit från min mun.
De här 4 veckorna har iaf varit sjukt roliga, vi var ett härligt gäng som har skrattat mest hela dagarna!
har alltså gått upp halv 7 varje dag och kommit hem halv 7 varje kväll sen har jag även jobbat natt varje helg.. så snacka om att jag har varit död och inte haft tid med så mkt annat än skolan, äta, sova och plugga.
Vi hade minst 1 prov varje dag så det har alltid funnits något att plugga!!
I Fredags hade vi avslutnings middag och även de sista slutproven, trodde aldrig jag skulle klara det. Var så fruktansvärt nervös och var helt säker på att jag skulle få blackout när det väl gällde. Men icke sa nicke, jag skötte det galant och fick 89% av 100% i slutbetyg!!! Vilket var mkt mer än vad jag förväntade mig!
snittade 95% på alla delprov men ett av slutproven sänkte mig lite men det gör absolut ingenting, jag är mer än nöjd med mitt slutbetyg!! känns helt underbart, som en befrielse! skolan och allt pluggande har tagit upp så mkt av min tid att det har känts som att jag inte har gjort något annat, vilket jag i stort sett inte har iof.
Men nu är kursen slut och jag är grundutbildad bartender!!!!! Dock känns det väldigt konstigt nu att inte ha så mkt att göra på vardagarna för tillfället. Jag har tillochmed fått in i rutin att gå upp tidigt, okej inte halv 7 men mkt tidigare än vad jag gick upp förr. Nu vaknar jag av mig själv halv 11-11, förr vaknade jag mellan 1-2 varje dag typ :P iof ganska bra, slipper jag sova bort halva dagen!
Nu ska jag fortsätta med mina naglar, kanske skriver sen igen eller berättar mer om kursen.
Puss så länge / F

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0